Vloerenbedrijf Fastfloor Doetinchem heeft geen CEO, maar een MVA

Vloerenbedrijf Fastfloor Doetinchem heeft geen CEO, maar een MVA

Ik hoor het vaak: ‘Hoe kan het dat ik dit niet wist over Fastfloor?’ Of zelfs: ‘Waarom heb ik nooit eerder over jullie gehoord?’ Ik ben bang dat het antwoord op die vraag is: door de Achterhoekse bescheidenheid van ons bedrijf. Wat ons betreft doen we namelijk gewoon ons werk. 

We ontwerpen en verkopen vloeren aan bedrijven en particulieren die vloeren nodig hebben. En ja, daar zitten klanten tussen als Amazon, IKEA, Decathlon, Lidl, Scania en LEGO. Fantastisch natuurlijk, maar in onze ogen ook gewoon klanten, mensen, die geholpen willen worden. En dat is wat wij het liefste doen: mensen helpen en blij maken met onze prachtige producten en service.

MVA?

Ik heb Fastfloor vorig jaar overgenomen. Technisch gezien ben ik dus de CEO, zoals dat tegenwoordig zo mooi genoemd wordt, maar ik zie mijzelf liever als een MVA. Nu hoor ik je denken: ‘MVA, is dat weer een nieuwe hippe Engelse term die ik nog niet ken?’ Nee hoor, het staat voor Manusje Van Alles. Ik help mee waar ik kan, denk bij projecten voor onze klanten mee van A tot Z en plaats mijzelf niet boven mijn team. We moeten het immers toch allemaal samen voor elkaar spelen. Geen hiërarchische CEO met een stropdas en maatpak dus bij dit vloerenbedrijf, maar gewoon Jeroen met bretels en een rommelig bureau.

Klanten zijn vrienden

Die houding brengt ons (letterlijk en figuurlijk) ver, gezien ons klanten in heel Europa. We doen niet uit de hoogte en zien onze klanten als vrienden. Dat is naar mijn mening de mooiste manier van samenwerken. Want dat is hoe ik het zie, als een samenwerking. Als klanten bij ons komen en zeggen: ‘Ik wil dit, bestel maar’. Dan vertel ik dat ze bij ons aan het verkeerde adres zijn. Wij zoeken als Fastfloor naar een klik met onze klanten. Als we die klik niet hebben, gaat het ‘m niet worden. 

Altijd feest bij Fastfloor

Ik word gelukkig van goed contact en het moet een feestje zijn om bij ons te komen. Klanten vertellen bij ons aan de keukentafel waar ze naar op zoek zijn. Wat voor gevoel, wat voor look, wat voor beleving. Samen zoeken we vervolgens naar de juiste oplossing. En die vinden we altijd. Of het nou gaat om een magazijnvloer met een oppervlak van drie voetbalvelden, een visgraat vloer in een huis of een marmoleum vloer in een middelbare school. De manier waarop wij als team met elkaar omgaan en mensen benaderen spreekt klanten aan. Groot en klein.

Totaalplaatje

Die houding komt voort uit het werken vanuit passie. Ik heb altijd al een liefde voor interieur gehad en een vloer is de drager van het interieur. Daar gebeurt alles op. Het bepaalt voor een groot deel de sfeer in een ruimte. Bij Fastfloor kijken we echt naar het totaalplaatje. Daarom bieden we naast vloeren ook wandafwerking en raambekleding aan. Ik kan er uren over praten: kleuren, materialen, ontwerpen. Jij vraagt, wij draaien. Geef ons de sleutel en we regelen het voor je, komt goed: daar is ‘ie weer, onze Achterhoekse mentaliteit.

Fastfloor 2.0

Nu is het, ondanks onze bescheidenheid, tijd om naar buiten te treden met onze passie en kunde. We brengen Fastfloor naar 2020 met een nieuw logo, een nieuwe website en we gaan online meer delen over ons prachtige werk. We willen laten zien dat wij super trots zijn op wat we doen, dat de regio trots op ons mag zijn en dat wij graag meedenken met zowel de zakelijke markt als particulieren. Door onze passie is geen uitdaging ons te groot, geen ontwerp te gek, geen klant te groot óf te klein.

Wil jij dat deze MVA met jou meedenkt? Maken een afspraak via onderstaand contactformulier of wandel gerust een keer binnen bij onze showroom aan de Edisonstraat 107 in Doetinchem. Wij staan voor je klaar! 

En vraag je je nou af hoe een vloerenbedrijf uit Doetinchem aan een klant als Amazon komt? Dat vertel ik in mijn volgende blog!

Jeroen Veenhuis.

8 juni 2020
Delen